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ÖKG-Jahrestagung – Abstracts
J KARDIOL 2008; 15 (5–6)
143
well as to maximal oxygen consumption derived from the DASI
(r = 0.27; p = 0.02).
Conclusion BNP is strongly related to parameters of functional
capacity, in particular six minute walk test distance. These data sup-
port that BNP may improve operative risk stratification and clinical
decision making in low-flow AS.
N-terminal pro B-type Natriuretic Peptide and Speckle
Tracking Derived Systolic Strain Predict Early Left
Ventricular Deterioration in Severe Asymptomatic
Aortic Stenosis: Pilot Study 081
J. Bergler-Klein, U. Klaar, R. Rosenhek, H. Gabriel, S. Graf, H. Baumgartner,
T. Binder
Medical University of Vienna, Austria; Münster University, Germany
Introduction Natriuretic peptides predict outcome in asympto-
matic aortic stenosis (AS). Speckle tracking derived systolic strain
has been shown to predict early deterioration of left ventricular
function. BNP has been shown to relate to longitudinal strain in
symptomatic patients with AS, but this has not been studied in
asymptomatic severe AS. The purpose of this study was therefore to
evaluate the relationship of longitudinal systolic strain with NT-
proBNP in pts with AS and whether it may have a potential for tim-
ing of surgery.
Methods Echocardiographic evaluation of left ventricular func-
tion by speckle tracking (GE Vingmed) was performed in 17 con-
secutive pts with severe asymptomatic aortic stenosis (age 72 ± 11
yrs, female 7 pts, mean gradient MG 72 ± 25 mmHg, valve area
AVA 0.63–0.15 cm
2
) and plasma NT-proBNP was determined
(Roche, Elecsys).
Results Left ventricular function by standard echocardiographic
criteria was normal in 16 pts and borderline in 1 patient with asymp-
tomatic AS. Mean NT-proBNP was 972 ± 690 pg/ml. Longitudinal
systolic strain (avgGS) was reduced in 14 of 17 pts, and was in-
versely related to NT-proBNP (r = –0.64; p < 0.01).
Conclusion Elevated NT-proBNP is related to reduced peak
systolic strain even in pts with asymptomatic severe AS and main-
tained left ventricular systolic function. Together, natriuretic
peptides assessed by a simple blood test, and systolic strain, easily
determined by speckle tracking in routine echocardiography, may
help to identify patients developing left ventricular dysfunction who
might benefit from early surgery (Figure 2).
Rolle des Transkriptionsfaktors GATA4 für die IGF-1
induzierte physiologische kardiale Hypertrophie 077
E. Bisping, M. Sedej, S. Ikeda, W. Pu, B. Pieske
Abteilung Kardiologie, Medizinische Universität Graz
GATA4 ist ein essentieller Transkriptionsfaktor in pathologischen
Hypertrophiemodellen, die langfristig in eine Herzinsuffizienz
übergehen. Im Gegensatz dazu induziert Insulin like growth factor 1
(IGF-1) eine physiologische Hypertrophie ohne pathologische Kon-
sequenzen und kann in Herzinsuffizienzmodellen therapeutische
Effekte entfalten. Das Zusammenspiel von IGF-1 und GATA4 ist
unbekannt und wurde von uns daher in vitro und in vivo untersucht.
Methoden und Ergebnisse In neonatalen Kardiomyozyten der
Ratte wurden die Effekte von IGF-1 (10 nmol/L) mit denen von
Phenylephrin (PE, 20 μmol/L), einem bekannten GATA4-Stimula-
tor, verglichen. Beide Substanzen führten zu einer vergleichbaren
Zunahme von Zellgröße und Proteinssyntheserate (Leucin-Inkorpo-
ration). Parallel nahm sowohl unter PE (176 ± 18 %) als auch unter
IGF-1 (165 ± 18 %, beide p < 0,05) die Bindungsaktivität von
GATA4 (ELISA-Technik) zu. Zudem führten beide Agonisten zu
einer gesteigerten Phosphorylierung von GATA4 an Serin 105 (PE
2,4-fach, IGF-1 1,8-fach; p < 0,05). IGF-1 aktivierte darüber hinaus
die Kinasen AKT (3,4-facher Anstieg an Phospho-Serin 473;
p < 0,05) und GSK3beta (1,5-facher Anstieg an Posphor-Serin 9;
p < 0,05 ), was eine nukleäre Anreicherung von GATA4 bewirkte
(Quotient von nukl. zu zytoplasmatischem GATA4 3-fach gestei-
gert; p > 0,05). Die Expression GATA4-abhängiger Gene (BNP,
ANF, Troponin I, skel. Actin, gemessen via Realtime-PCR) wurde
durch PE stark stimuliert, wohingegen IGF-1 nur schwache Effekte
zeigte. Ein adenoviral vermittelter Knockdown von GATA4
(siRNA) blockierte die PE-vermittelten Effekte auf Zellgröße, Pro-
teinsynthese und Genexpression. Im Falle von IGF-1 hingegen
zeigte es außer auf die Genexpression keine blockierenden Effekte.
Mäuse mit einer kardiospezifischen Überexpression des IGF-Re-
zeptors (IGFR, n = 8) wiesen eine Hypertrophie mit hyperkon-
traktiler Funktion und Absenz histopathologischer Merkmale auf.
Eine Kreuzung dieser Mäuse mit heterozygoten GATA4-Knockout-
Mäusen (n = 9) zeigte keinerlei Beeinflussung dieses Phänotyps.
Schlussfolgerung GATA4 ist Teil des IGF-1-Signalweges,
jedoch zur Induktion der Hauptmerkmale einer physiologischen
Hypertrophie kein notwendiger Faktor.
Quantitative Evaluation of the Changes in Myocardial
Perfusion in the Targeted Area After Combined Cardiac
Delivery of Autologous Stem Cells – Subanalysis of
the MYSTAR-Study 095
S. Charwat, S. Zamini, A. Khorsand, I. M. Lang, H. Sochor, G. Beran, S. Graf,
G. Maurer, D. Glogar, M. Gyöngyösi
Division of Cardiology, Department of Internal Medicine II, Medical University of
Vienna
Background The aim of this substudy of the MYSTAR (Myocar-
dial Stem Cell Administration After Acute Myocardial Infarction)
randomized trial was to analyze changes in myocardial perfusion in
NOGA-defined regions with intramyocardial injections of autolo-
gous stem cells using an elaborated transformation algorithm.
Figure 1:
J. Bergler-Klein et al.
Figure 2:
J. Bergler-Klein et al.
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